Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní text dle individuálních schopností. Rozvoj autorského stylu.
Uvádí základní představitele a díla světové literatury 2. poloviny 20. století
Užívá správné tvary slov (pravopis, gramatika) |
|
|
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat.
Žák mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. - Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text)
• promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
věda - pokusy, frázová slovesa
modální slovesa pro vyjádření nutnosti, zákazu, doporučení, možnosti
.
V učebnici lekce 3
Aktivity spojené s projektem Erasmus+ |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
Pohyb po městě - opakování na MM |
Menu - dokončení, objednání jídla v restauraci, slovní zásoba, rozhovory
jídlo a zvyky ve španělsky mluvících zemích
minulý čas složený - recept
MM - v týdnu od 3. května |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Gramatika:
Množné číslo podstatných jmen.
Téma:
Zukunftspläne |
Matematicko fyzikální základ |
Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami.
Určí vlastnosti polovodiče.
Zapojí správně polovodičovou diodu. |
čočky (spojka, rozptylka)
vlastnosti polovodiče
polovodičová dioda |
|
Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uveden jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky.
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů.
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. |
v praxi významné karboxylové kyseliny
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávicí soustava
základní složky stravy, energetická hodnota
zdroje složek potravy člověka
zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry.
Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin.
Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
dějiny Československa v letech 1948-1989
svět po druhé světové válce
krajina, znaky a funkce krajiny, typy krajin |
Vybrané kapitoly dějin po druhé světové válce
Nástup komunistů a dějiny komunistického Československa
Krajina jako součást kolektivní paměti |
Estetická výchova |
rozpozná některé z tanců různých stylových období.
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury. |
hudba a tanec v průběhu staletí // Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Druhy tanců různých světadílů
VV - malba na plátna
VV - Banksy does New York - dokument o streetartovém umělci |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
úpolová cvičení, kondiční formy cvičení, doplňkové sporty |
PT: osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kooperace, kompetice |
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché právní úkony a chápe jejich důsledky, uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava, koupě, oprava či pronájem. |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
PT: mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení |